Hej ledare
Gällande inomhustider för säsongen 2017/2018
Vi har äntligen gjort klart med tider för de som avser ha
inomhusverksamhet och sökt tider via föreningen i vinter. Vi har lämnat in en
lista till Umeå Fritid med ansvarigas namn och uppgifter. (Dessa får också ett separat utskick). Det betyder att det
nu är ert ansvar att boka av de tider som ni inte ska använda. Fundera t.ex. på
hur det ser ut i samband med höstlov, jullov helger då ni har matcher etc. Ta
då kontakt med Fritid och meddela undantag från de tider ni har och sådant ni
ev vill ändra på. Kom ihåg att ni själva kan söka tider som är lediga via Fritid. Det brukar alltid dyka upp strötider som avbokas så det gäller att ligga och bevaka detta.
Tänk också på att lägga upp era tänkta träningar/aktiviteter
så att de finns inne på Sportadmin och syns i er kalender. Som vanligt gäller
att ni är noga med att bekräfta era aktiviteter i Sportadmin och kom ihåg att
lägga upp minst 60 minuter för att de ska bli godkända aktiviteter som genererar aktivitetsstöd.
Umeå kommun använder sig av RFID vid
inpassering till kommunens olika idrottsanläggningar. Detta innebär att du
behöver en så kallad låstagg och en PIN-kod för att komma in i en anläggning.
Ta
kontakt med Umeå Fritid för att få hjälp med detta, det utgår en kostnad för
detta med 50kr som ni får ta från egen kassa.
Om ni redan har tagg så bör ni ändå ta kontakt med Fritid
för att säkerställa att den är aktiv och kopplad mot era tider.
Om ni har några övriga funderingar så kontaktar ni mig.
Mvh
Mathias Lindberg